sobota, 15 lipca 2023

馃グTechno trance te偶 mo偶e mie膰 sw贸j przekaz...馃グ

Down in the depths of my soul, feelin' the loss of control I'm in a spirit so colourful, if heal it, then let's go, to a place where you belong, give you strength to carry on, open your heart, set your mind at ease, live your life and you'll be free...

Czasy na ten moment s膮 dla mnie okropne. Muzyka zmieni艂a si臋 du偶o i du偶o... Tonacje, bity czy inne tego typu rzeczy... Nowa muzyka typu rap, trap, kpop, pop i inne gatunki, nie podobaj膮 mi si臋. Wyj膮tek u mnie jest tylko w muzyce techno trance z lat 90 i 00's.... Mam w nich jedyn膮 nadziej臋 i nigdy tego gatunku nie odtr膮c臋! Boli r贸wnie偶 mnie to, gdy ludzie remiksuj膮 stare dobre hity w te, kt贸re okazuj膮 si臋 po prostu okropne, bo s膮 nowoczesne... Oczywi艣cie wiadomo, 偶e komu艣 takie co艣 si臋 podoba, ale mnie akurat nie. Co znaczy, 偶e mam jedyn膮 nadziej臋 w techno trance z lat 90 i 00's? S膮 takie jedyne w swoim rodzaju, niby sama muzyka, a wokal? Zwracali艣cie kiedy艣 uwag臋 na wokal w takim trance? Ja pocz膮tkowo nie, ale co艣 zmotywowa艂o mnie do sprawdzenia co znaczy dany tekst...

Ja sama my艣l臋 i rozmy艣lam, s艂uchaj膮c techno trance, same scenariusze w g艂owie, a ja? Zamykam si臋 w sobie i my艣l臋, jedynie my艣l臋... Moja sytuacja od prawie dw贸ch tygodni uleg艂a zmianie tak, 偶e nic tylko si臋 cieszy膰 ze wszystkiego, co mam. Co mi pomaga? Oczywi艣cie techno trance!

Jako, 偶e lipiec to miesi膮c techno trance dla bloga Redusiowej, wpad艂am na pomys艂 o tym, aby poprowadzi膰 seri臋 (no mo偶e nie do ko艅ca...) i udowodni臋, 偶e techno trance jednak ma sw贸j przekaz... Jeden utw贸r ma przekaz smutny, drugi radosny, niby muzyka do ta艅czenia a w 艣rodku jest inaczej, zupe艂nie. Techno trance r贸wnie偶 w swoich utworach przekaza膰 co艣 wa偶nego drugiej osobie, nie wspominaj膮c kim jest. Albo kto艣 siedzi i pisze swoje uczucia do kogo艣, ale czy w techno trance jest to mo偶liwe? Sama teraz pisz臋 pewien utw贸r, inspirowany pewn膮 piosenk膮 z tego gatunku, mo偶e zgadniecie o czym? Mam nadziej臋, 偶e i tym razem Was zaskocz臋!

Dzisiaj skupimy si臋 na piosence, kt贸ra jest w playli艣cie blogowej! Rise? Pewnie kojarzycie. O czym 艣piewa w piosence wykonawca? Piosenka jest angielska, ale przet艂umacz臋 j膮 na j臋zyk polski (oczywi艣cie wujek google) i przeanalizuj臋 razem z Wami.

Mianowicie chodzi o piosenk臋: Rise, autorstwa Soul'a Providers'a. Nale偶y do jednych z moich ulubionych piosenek z tego gatunku muzycznego (oczywi艣cie tylko remiksowana wersja przez Rocco oraz Bass T), a z tego co patrza艂am na tekst (mo偶ecie jedn膮 zwrotk臋 tej piosenki zauwa偶y膰 na samym pocz膮tku posta, zaraz j膮 b臋d臋 t艂umaczy膰) ma do艣膰 du偶y przekaz. I od tego zaczn臋.

Down in the depths of my soul - W g艂臋bi mojej duszy
No to tak... Tego chyba t艂umaczy膰 nie musz臋. Cz臋sto ka偶dy ma co艣 wa偶nego i skrytego w swojej duszy.

Feelin' the loss of control - Czuj臋 utrat臋 kontroli
Ka偶dy to mo偶e przecie偶 poczu膰, prawda? W g艂臋bi duszy czasami r贸wnie偶 tracimy kontrol臋 nad np. sob膮.

I'm in a spirit so colourful - Jestem w duchu tak kolorowym
Hm... Bardziej bym to odebra艂a, jako to 偶e podmiot liryczny w piosence m贸wi o jakie艣 rado艣ci. Tak to zinterpretowa艂am.

If heal it, then let's go - Je艣li to wyleczymy, to chod藕
Wyleczy膰? Utrat臋 kontroli? Cz臋sto zdarzaj膮 si臋 takie sytuacje, gdzie ju偶 nie mamy nad tym panowania i totalnie nie wiemy, co zrobi膰.

To a place where you belong - Do miejsca, kt贸rego nale偶ysz
Chodzi o miejsce, do kt贸rego nale偶ymy? Pewnie chodzi o to miejsce, gdzie zwykle czujemy si臋 bezpieczniej.

Give you strength to carry on - Daj si艂臋 do dalszego dzia艂ania
Cz臋sto dajemy komu艣 si艂y do dalszego dzia艂ania, np. bliskim osobom.

Open your heart, set your mind at ease - Otw贸rz swoje serce, uspok贸j umys艂
W tych czasach? Jest to ci臋偶kie, ale podmiotowi lirycznemu raczej chodzi艂o o t膮 utrat臋 kontroli.

Live your life and you'll be free - 呕yj swoim 偶yciem, a b臋dziesz wolny.
Tego raczej t艂umaczy膰 r贸wnie偶 nie musz臋.

I never let a lover put me down - Nigdy nie pozwoli艂am kochankowi mnie poni偶y膰
Tutaj dow贸d, 偶e techno trance r贸wnie偶 mo偶e by膰 o mi艂o艣ci!

If you part you can hear the sound - Je艣li si臋 rozstaniesz, us艂yszysz d藕wi臋k
Podmiotowi lirycznemu chodzi o to, 偶e je偶eli si臋 z kim艣 rozstaniemy, pewnie w my艣lach us艂yszymy smutn膮 melodi臋.

Tell me screamin', shoutin', Ain't no time for partin'- Powiedz mi krzycz膮c, nie ma czasu na rozstanie
Zapewne chodzi o to, 偶e ta druga osoba wcale tego rozstania nie chce.

Sometimes you feel like you're down and out - Czasami masz wra偶enie, 偶e jeste艣 na dole
A kto takiego wra偶enia nie mia艂? Raczej wszyscy mieli艣my, tylko nic o tym nie m贸wili艣my.

Feelin' the pressure and you're in doubt - Czujesz presj臋 i masz w膮tpliwo艣ci
Podmiotowi lirycznemu nadal chodzi o ta utrat臋 kontroli? Mo偶liwe.

And you're feelin' low, nowhere to go - I czujesz si臋 s艂abo, nie masz dok膮d p贸j艣膰
Cz臋sto tak miewamy, oczywi艣cie niekt贸rzy.

Don't you worry, I know you're gonna - Nie martw si臋, wiem, 偶e zamierzasz
Zamierzam co? Moim zdaniem tu chodzi o to ca艂e rozstanie, o kt贸rym mowa w piosence.

Refren jest o powstawaniu i s膮dz臋, 偶e to chodzi o to aby si臋 po prostu nie poddawa膰, walczy膰 o swoje i 偶y膰 w艂asnym 偶yciem. Tak przynajmniej ja zrozumia艂am t膮 piosenk臋.

Dajcie mi zna膰, jak Wy t膮 piosenk臋 rozumiecie. Mam nadziej臋, 偶e ta mini-seria na blogu zostanie mile przyj臋ta. Nie wiem, czy z tego b臋dzie jeszcze jaki艣 post, ale zobaczymy.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz

Hej! Cieszymy si臋, 偶e czytasz tego bloga! Przed komentowaniem przestrzegaj kilku zasad:

- Nie obra偶aj nikogo w komentarzach.
- Nie poruszaj tu temat贸w religijnych/seksualnych itd.
- Nie reklamuj si臋 w komentarzach.
- Masz prawo wyrazi膰 swoje zdanie i opini臋, oczywi艣cie bez krytyki i chamstwa.

Ka偶dy wulgarny komentarz zostanie natychmiastowo usuni臋ty.